Ledsen, måste bara få skriva av mig lite..

Blir så ledsen, det känns precis som att han inte bryr sig. (fast att jag vet att han innerst inne gör de)
Men här fixar och donar jag så våran bebis ska komma hem och jag vill visa att jag, trots at jag har ont gjort lite i barnrummet och han vill inte se hur fint jag gjort det. Det känns som om det är helt oviktigt och att han är helt ointresserad. När jag säger att jag vill visa honom nåt så säger han bara "-Vafan ska du nu visa?" Kan han inte bara vara snäll och följa med och titta, det tar 2 sekunder inte hela hans kväll.
Jag vill ju bara känna mig lite stolt. Vill inte visa hur besviken jag blir på att han inte verkr bry sig de minsta.
Jag börjar ju tro att det är jag som gör fel saker hela tiden och att jag gör på fel sätt.

Visst man vill ha extra uppmärksamhet såhär när man är gravid, men lite beröm från sin partner skulle inte skadat, när man egentligen inte orkar konka saker fram och tillbaka, och göra plats åt de som ska va där istället. Jag vill bara förklara hur ledsen jag är för att han verkar helt ointresserad men jag struntar i det för han kommer inte lyssna på mig, och gör han det så kommer han bara tycka jag ska sluta gnälla.
Men när han visar saker han har åstakommit så måste jag titta och säga hur duktigt han är. Varför har alltid karlar företräde med sånt där?

// Kim


Kommentarer
Mickan

Den där Burken skulle man tagit i örat! Jag lovar att göra det nästa gång jag ser honom =) Du hade gjort jätte fint Kim! Kram!

2010-04-28 @ 07:11:28
URL: http://livetochhemtjnsten.blogspot.com
Anna

Haha...jag kan inte låta bli att skratta. Jag förstår dig till 100% och jag kände samma sak själv igår. Jag var så trött på att det känns som att jag är den enda som engagerar sig i den här graviditeten och allting som ska förberedas och planeras inför bebisens ankomst... Jag gick runt och var ledsen och grät till och från hela dagen :/

Men visst har du rätt - Vi tjejer kan städa hela huset, byta alla gradiner, laga mat och tvätta och vi har bara gjort vad som självklart är vår plikt. Om en kille har plockat ur diskmaskinen eller bäddat sängen så ska man behandla honom som ett litet barn och säga: "Men nu var du duktig älskling" haha Om vi slutar att göra alla de där sakerna som de ser som självklara så kanske dom märker hur jäkla mycket vi gör i hemmet, vad tror du??? Vi kanske ska prova haha

2010-04-28 @ 08:22:08
URL: http://livetmedskorpan.blogg.se/
Anna

Jag läste någonstans om en tjej som skrev att man blir så bortskämd när man är gravid. Killen tar ett helt nyt ansvar i hemmet och ger dig frukost på sängen.....jo tjena!!!! Jag har ALDRIG fått frulle på sängen. De flesta dagarna är det jag som gör frukost åt min kille och under tiden sitter han vid datorn och läser nyheter eller nåt!

Men sen kan jag väl säga att han har varit bra på andra sätt: han följer med och storhandlar en gång i månaden så att jag ska slippa bära tungt och han ger mig massage när jag har ont i ryggen...

Men det hade varit skönt om han någon gång kunde säga "Lägg dig och vila du älskling så fixar jag maten idag". Men det kommer säkerligen ALDRIG att hända :/



Ibland måste man ta till lite hårda metoder för att killar ska fatta något... Så jag tycker att du gör helt rätt som låter hans kläder ligga. Så gjorde jag med mitt ex. Han vägrade hjälpa till så jag slutade att tvätta hans tvätt och tvättade bara min egen. Till sist hade han ingenting att ta på sig och då kom han och frågade mig hur man gör när man tvättar och sen lärde han sig det :)

Det är livets hårda skola det ;)

Hoppas du får en bättre och gladare dag idag!

Kram

2010-04-28 @ 10:19:50
URL: http://livetmedskorpan.blogg.se/
Camilla

Du tjejen: Du duger som du är och inte minst så är du jätte söt. Men när man är gravid så är man jätte känslig, jag tror inte du ska tänka så mycket på hur han är! Nu vet jag med erfarenhet att unga killar som ska bli pappa kan förändras jätte mycket under tjejens graviditet. Vänta och ser när erat underverk kommer så blir han nog bättre ska du se tjejen:)



Lycka till tjejen kram /Camilla

2010-05-18 @ 11:25:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0