Det var bara de som fattades

Jag provade ju bilbarnstolen häromdagen, och till min besvikelse så är bältet för KORT!!! Både fram och bak. Så vad ska jag göra nu då?? Och vi har inte riktigt pengarna att betala flera tusen för att koppla ur Airbagen i Daniels bil, i min finns det ju ingen. Vi har fått rådet av flera att inte ha barnet där bak om vi åker själva. Jag känner även det själv att jag vill kunna se barnet, ge den nappen om den skulle tappa den eller liknande. Samma med Daniel han vill inte heller ha barnet där bak om han åker själv med barnet. Man får ju smått panik när det börja låta och skrika därbak och man kan inte göra nånting.
Åker vi båda 2 så är det väl inga problem med att ha barnet bak, då kan ju alltid någon av oss sitta bak eller böja oss bak för att ge typ nappen eller så.. Inga större problem om man är 2, men det är lite jobbigare om man är själv i bilen.  

Suck.. Finns det inget som man kan köpa för att förlänga bältet eller så? Blir så trött vad kommer här näst?


UPDATE;

Har gjort lite efterfrågningar här och där, och har även sök på internet om en sån förlängare, men den är tyvärr inte godkänd att spänna fast en barnstol med eller personer, enbart gods. Har fått massa kommentarer på en hemsida där jag la ut ett inlägg om detta för att få lite råd och vägledning, där sa många att det inte är farligt att ha bebis där bak, men jag själv känner trygghet om jag kan se mitt barn och vill ha mitt barn fram, fast att det kanske funkat för så många andra att ha bebis där bak redan från början så är vi alla olika och känner olika.

Men har även fått många kommentarer om att köpa en bilstol med bas. Det var vi ju inne på från första början sen när vi fick erbjudantet så tycker Daniel och jag att det var synd att tacka nej, men vi skulle nog testat babyskyddet i min bil (dock hade vi inte den då vi köpte babyskyddet). Så ja, har nu fått kommetar här med på bloggen om att köpa ett babyskydd med bas, och att de finns billiga och bra på Babyhuset här i Varberg. Men jag kan inte säga nått innan jag fått höra vad Daniel har att säga med. Visst är det skit smart att bara kunna klicka i och ur utan massa krångel hit och dit. Får nästan lite skuldkänslor och ångest. Jag vet inte alls hur vi ska göra..



Kommentarer
Malin

hej!

jag hittade hit genom Mickans blogg, vilken härlig tid du har framför dig :) ville igentligen bara säga att jag hade samma problem med min bilbarnstol, jag försökte och försökte o det räckte inte tills jag insåg att jag gjort fel.. de rätta va inte alls lågiskt. Nu vet ju inte jag vad du har för stol men kolla om de kan finnas nått annat sätt för de ska nog passa i alla bilar!

Välkommen att kika in hos mig ;)

2010-04-28 @ 19:12:13
URL: http://familjenmalin.blogg.se/
Anonym

skaffa en barnstol me bas! den basen sitter alltid i bilen o stolen e jättelätt att ta in/ur bilen. brukar ha bra billiga på babyhuset i vbg

2010-04-28 @ 20:32:21
Hej!

Jag håller med föregående talare..skaffa en med bas! Det e skitsmidigt!

Orka krångla med bilbältet alltid..=/

Det kommer du snart tröttna på ;)



Hoppas bebis kommer snart!

2010-04-28 @ 21:29:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0