Onsdag 18/11 Jul.. kom nu

Ibland blir man bara så arg att man bara vill slå, skrika och bara glömma att man kan skada sig själv eller andra.
Men bara att få slå sönder saker. Skrika det man vill skrika och bara glömma bort sig för ett tag är vad som krävs vissa gånger för att man ska lugna ner sig.

Idag är en sån där dag då jag bara har lust att gapa skrika och leva fan så grannarna tror att jag är dum i huvudet. Eller bara få slå sönder saker så de blir försört så jag slipper se dem mer.

Är det bara jag som längtar till Jul? All den goa maten och mys i soffan framför Kalle Anka. Och pepparkakor, julmust, skumtomtar CLEMENTINER dom längtar man efter.. Allt de där som hör till. Och jag har bestämt mig för att åka till mamma denna Julen med, blir nog den sista på ett par år som jag är hela dagen hos mamma på Julafton.
Och så har ja bestämt mig för att vara med på baket då vi brukar baka bullar, ibland pepparkakor och lite annat smått och gott.
Och här hemma tänkte jag försöka mig på pepparkakshus, lussebullar, vanliga bullar fast med vanilj fyllning och kanske något julgodis.. Jag älskar Julen. Dels för att man är samlade i familjen och att Julafton i sig är så mysig. 

Ska beställa lite Julgarniner och se om de vill komma innan jul. Och den 28 November åker ljustakarna upp i fönstren och belysning på utsidan skulle visst sättas upp. 
Och Daniel pratade om att lördagen innan Julafton skulle gran köpas och sättas in och pyntas. 

Nej nu ska jag se om ja hittar något att äta.  

// Kim


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0