Tisdag 22/12 ... Gravid & JAAA jag FÅÅÅR roa mig!!!

Tisdag morgon. Och jag är upp redan:O Brukar inte vakna förren vid 9, halv 10.
Men har vart uppe sen klockan 7. Och har diskat och plockat undan lite här, ska fortsätta städa här snart så har jag det gjort. Så kan jag ägna mig åt annat.

2 Dagar kvar till jul afton. Och min julklapp till Daniel är hos mamma och jag kommer inte hem på Julafton:( 
Men det blir enklast så, för vi skulle gå ut på Juldagen. Fast att jag har ångest över att jag inte kommer komma hem. Så han får inte sin Julklapp förren på juldagen.  

Sen kan ni skippa era fördommar om att gravida inte ska gå ut, för fan vi är inte invalida bara för att vi är gravida, ska inte vi få roa oss också?
Eller roa sig när man är gravid är väl att sitta hemma och sticka en liten tröja till bebisen, eller gå på stan och ta en fika? Jag skiter fullständigt i om ni sitter hemma jämt och städigt bara för att ni är gravida. Man måste ju leva samtidigt. Livet tar inte slut bara för att man är gravid!!!
Det värsta jag vet är när folk säger till mig vad jag ska göra och inte göra.
Visst jag är gravid, jag kan gå ut och roa mig ändå. För jag tänker inte trängas med folk eller dansa, jag kommer sitta på samma plats hela kvällen, vilket övriga kommer göra med.

Nej, känner att ju mer jag tänker på det, så blir jag bara mer och mer irriterad. Jag kanske rent av går hem till mamma för att det är trevligare där. Kommer säkert va mycket folk och då trivs jag inte riktigt. Alla ska ju ta på magen och prata med den, det får mig att känna mig obekväm.. Jag kan inte ens le åt deras komplimanger.

Nej nu ska jag göra lite nytta här. Om inte äta lite frukost.

// Kim



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0