Onsdag 16/12 Sugen på choklad!

Sitter här och filurar.. Känner att jag är såå sugen på att baka lite. Men har inte saker hemma till det jag vill baka. Har lust att baka lussekatter, rocky road och bullar. Hmm, rocky road är nog det som drar i mig mest. Får be Daniel om pengar så jag kan handla ingredienser till det imorgon när jag ska övningsköra.
Är sjukt sugen på choklad, men har ingen hemma. GE MIG!!:)

Nikita spyr idag med. Undra vad som kan va fel med henne andra dagen hon spytt. Hon har spytt ca 4 dagar på 2 veckor. Det är inte normalt. Det tycker inte jag ialla fall. Fortsätter hon och spy så får vi åka till vetrinären med henne. Fast vi inte har råd just nu innan jul.. Det är ju svindyrt att va hos vetrinären. Sist betala vi 600 spänn för en liten vägning av Nikita och att dom titta ¨på hennes tänder. Vi tog med eget urinprov. Så man blir lite grinig av att betala en sån brutal summa för en liten skit sak. Men sen fck vi betala ett par hundra på dyr medicin till henne med, för hon hade urinvägsinfektion. Men nu måste hon till vetrinären i vilket fall, hon ska på 1års undersökning och få spruta. 

Ska tvätta idag med. Och lägga in den tvätt som hänger. Ska försöka få tvättat 2 maskiner. Jag klarar inte ritkigt och lyfta tvättkorgen upp för trappan. Min rygg strejkar när jag ska lyfta tungt.. Så jag får inte lyfta så mycket. Men Daniel har lovat att hjälpa mig om jag bara kan sätta igång tvätten och ta ut den så bär han upp den, antingen när han kommer hem eller när den är klar.

Nej, nu ska jag släppa ut Nikita så hon får kissa och sen göra iordning en maskin:)

// Kim


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0