Fördriva tiden lite...

Här sitter jag och tittar på TV, inte för att det går något bra. Men ska la snart gå in sängen och titta klart på "Flickan som lekte med elden". Jag va ju så social och somna när vi titta på den härom kvällen. Väntar bara på att Anton ska somna. Men han vill inte direkt. Han kommer upp med jämna mellan rum och kommer med olika saker som "-Kim vet du en saaaak?" eller "-Jag är rädd för mina mardrömmar så jag vågar inte sova." eller så är det för att våran hyresvärd klampar med sina trätofflor ner för trappan till källaren. Och det kan jag faktiskt hålla med om att det är rätt så irriterande när man försöker sova. Men man kan ju inte smyga för det. Det är ju faktiskt hans hus. 

Blev något chockad förut när Björn och Anton kom. Jag kollade ut av ren slump att titta om dom hade kommit eller inte, för jag hade tänkt släppa ut Nikita så hon kunde hälsa på Tilda ute för de brukar bli slagsmål när dom inte träffats på länge. Knäppa djur. Så såg jag en liten grå hund och en svart, tänkte bara att jaha, är Sally med också, trodde mamma hade henne hemma hos sig. Men neej.
Så nu har jag en gammal surtant(Tilda), en supergrinig mamma(Sally) och en uppspels unghund(Nikita) som är super glad att ha kompisar hemma på besök. Men det är inte lika kul för mig.. Jag får stå ut med allt skällande, morrande och bråk för att alla har olika ålder och orkar leka olika. Suuuuck.. Men nu ligger alla och sover eller försöker. Men det är antingen dörrar som slår eller en vovve en våning under som skäller. Så jag får fint sitta och flina och säga till dom. Men nu är det tyst kan hoppas de förblir så. Är rätt trött och blir inte piggare av skällandet. Tilda är väl den som är tystast. Den gamla tanten säger inte mycket. Hon låter lite när hon ska gå ut men inte mer. Det är mer Nikita och Sally som skäller och morrar. :) Men dom är så söta ändå.   

Ja så vad ska man hitta på denna kväll för att driv tiden lite snabbare frammåt så man slipper sitta här och prata med sig själv och låtsas att man är smart för att den ena kommentaren låter bättre och smartare än den andra.
Har suttit och kollat klipp på dinosaurier hela kvällen på youtube; -Vad gör man inte för att underhålla de små;) eller den lilla kanske man säga om Anton.. Har väl inte tittat så mycket utan kollat när han har sagt att det är något häftigt. Men man har fått leta upp massa olika klipp som är häftiga. Att så lite kan göra en liten pojke glad för ett par timmar:)

// Kim


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0